Polityka prywatności
§1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Cel i zakres obowiązywania
Niniejsza Polityka Prywatności (dalej: „Polityka”) obowiązuje osoby korzystające ze Strony Internetowej znajdującej się pod adresem URL:
http://ignasiakhotel.wa.profitroom.com
i wchodzi w życie od 1 kwietnia 2025 r.
Polityka dotyczy również wszystkich procesów przetwarzania danych osobowych w ramach działalności Aspiration Sp. z o.o. (dalej także: „Firma”). -
Administrator Danych
Administratorem danych (dalej: „My”) jest:
Aspiration Sp. z o.o.
ul. Słoneczna 2, 62-300 Września
NIP: 7891733250 -
Podstawa prawna
Dokument uwzględnia obowiązujące przepisy, w tym:- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO),
- Dyrektywę 95/46/WE,
- Krajowe przepisy dotyczące ochrony danych osobowych,
- Wewnętrzne procedury oraz wytyczne wynikające z audytu ochrony danych z dnia 6.06.2023.
-
Zakres stosowania
Polityka ma zastosowanie do:- Wszystkich pracowników, współpracowników oraz podmiotów, którym powierzane są dane osobowe,
- Wszystkich procesów przetwarzania danych osobowych w Firmie,
- Osób korzystających z usług hotelowych, restauracyjnych, eventowych i sportowych, jak również użytkowników Strony Internetowej.
§2. DANE OSOBOWE
-
Rodzaje przetwarzanych danych
W ramach prowadzonej działalności oraz obsługi Strony Internetowej, przetwarzamy w szczególności:- Imię, nazwisko,
- Adres zamieszkania i korespondencyjny,
- Numer telefonu,
- Adres e-mail,
- Informacje dotyczące rezerwacji oraz daty pobytu/usług hotelowo-sportowych,
- Narodowość,
- Dane transakcyjne (w tym dane o płatnościach, o ile są one niezbędne do realizacji usługi lub przesyłane do dostawcy usług płatniczych),
- Dane przekazywane w formularzu newslettera (adres e-mail i/lub numer telefonu, jeżeli Użytkownik wyraził zgodę na kontakt).
- Źródła pozyskiwania danych
- Umowy z klientami i pracownikami,
- Formularze rezerwacyjne dostępne online i telefonicznie,
- Korespondencja elektroniczna,
- Zapisy w systemach płatności,
- Formularz zapisu na newsletter.
-
Cele przetwarzania danych
Dane osobowe przetwarzamy w następujących celach:- Realizacja umowy i świadczenie usług (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
- Wykonanie umów o usługi hotelowe, restauracyjne, eventowe i sportowe,
- Rozpatrywanie skarg i reklamacji,
- Obsługa rezerwacji oraz zapytań.
- Obsługa zapytań (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
- Przechowywanie dokumentacji i wypełnianie obowiązków prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)
- Rachunkowość i sprawozdawczość,
- Retencja dokumentacji w wymaganych prawem terminach.
- Marketing i newsletter (art. 6 ust. 1 lit. a RODO)
- Wysyłanie informacji handlowych i newslettera – wyłącznie za wyraźną i dobrowolną zgodą,
- Wyświetlanie w sieciach społecznościowych spersonalizowanych informacji handlowych.
- Monitorowanie i poprawa jakości usług (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
- Przeprowadzanie ankiet i badań satysfakcji,
- Analiza opinii w celu polepszania standardu usług.
- Realizacja umowy i świadczenie usług (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
-
Podanie danych
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niezbędne do korzystania z naszych usług (np. dokonania rezerwacji) lub otrzymywania newslettera (jeżeli użytkownik wyrazi na to zgodę przez kliknięcie odpowiedniego checkboxa). - Okres przetwarzania
- Jeżeli dane przetwarzane są na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – przetwarzamy je do czasu cofnięcia zgody. Możemy jednak zachować informacje archiwalne o udzielonych zgodach (kto, kiedy i jakiej zgody udzielił) w celu wykazania prawidłowości działań (np. obrony przed roszczeniami).
- W pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są przez okres uzasadniony realizacją celu, np.:
- Czas trwania umowy i okres niezbędny do dochodzenia lub obrony roszczeń,
- Czas wymagany przepisami podatkowymi lub księgowymi (np. pięć lat).
-
Cofnięcie zgody
Zgodę na przetwarzanie danych można wycofać w dowolnym momencie poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail:
ksiegowosc@ignasiakhotel.pl
lub poprzez specjalny link, jeśli został przez nas udostępniony. -
Prawa osób, których dane dotyczą
Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo:- Dostępu do swoich danych i uzyskania ich kopii,
- Sprostowania (poprawiania) nieprawidłowych lub niekompletnych danych,
- Usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) w określonych przypadkach,
- Ograniczenia przetwarzania,
- Przenoszenia danych,
- Sprzeciwu wobec przetwarzania (szczególnie w celach marketingu bezpośredniego),
- Wniesienia skargi do organu nadzorczego.
§3. ODBIORCY DANYCH
-
Podmioty przetwarzające dane
W celu zapewnienia sprawnego działania oraz realizacji usług, powierzamy dane podmiotom współpracującym, takim jak:- Firmy księgowe (np. IGWO Sp. z o.o.),
- Usługodawcy IT (Profitroom Sp. z o.o., All’Informatica, PC Company Sp. z o.o.),
- Platformy rezerwacyjne (Booking Sp. z o.o., HRS Sp. z o.o.),
- Operatorzy płatności (Przelewy24 S.A., Polskie Epłatności Sp. z o.o., Expidia Sp. z o.o.).
-
Umowy powierzenia
Z każdym podmiotem przetwarzającym dane zawieramy umowy powierzenia przetwarzania danych, w których gwarantują one stosowanie środków zabezpieczających zgodnych z RODO. -
Zakres dostępu
Dostęp do danych mają wyłącznie uprawnione osoby, pracujące na podstawie umów o pracę, umów cywilnoprawnych lub posiadające stosowne pełnomocnictwa. -
Firmy programistyczne i utrzymujące systemy
Współpracujemy z firmami zapewniającymi obsługę techniczną i informatyczną (np. hosting, obsługa poczty elektronicznej, systemów rezerwacyjnych), które mogą mieć dostęp do danych wyłącznie w celu utrzymania ciągłości i poprawności działania usług.
§4. COOKIES
- Zasady ogólne
- Cookies (tzw. „ciasteczka”) to niewielkie pliki tekstowe, które serwer przesyła do przeglądarki, a następnie mogą być przechowywane w pamięci urządzenia użytkownika.
- Zapis cookies nie umożliwia nam dostępu do prywatnego urządzenia użytkownika ani do innych danych niż te zawarte w plikach cookies.
- Rodzaje i cele wykorzystania plików cookies
-
Cookies techniczne
Zapewniają prawidłową obsługę transmisji komunikatu oraz umożliwiają zapamiętanie ustawień użytkownika (np. dotyczących języka, preferencji itp.). -
Cookies analityczne i statystyczne
Służą do zbierania danych o ruchu na Stronie Internetowej, co pomaga nam w optymalizacji jej działania i dopasowywaniu treści do potrzeb użytkowników. -
Cookies marketingowe
Umożliwiają wyświetlanie w sieciach społecznościowych spersonalizowanych informacji handlowych.
-
- Zgoda na cookies
- Użytkownik może wyrazić zgodę na określone rodzaje plików cookies, nie wyrazić zgody lub ją cofnąć, a także zarządzać ustawieniami w dowolnym momencie.
- Zgoda ta może być wyrażona za pomocą odpowiedniego narzędzia udostępnionego na Stronie Internetowej.